söndag 20 januari 2013

Sista veckan!

Veckan som börjar i morgon
är sista veckan i skåne
för den här gången, ska man väl tillägga
för jag har flyttat från skåne två gånger tidigare
med heliga löften om att aldrig återvända
så jag reserverar mig...
Året där har gått så fort,
jag fattar inte att det redan är slut,
och det är med blandade känslor jag checkar ut från Helsingborg.
Jag ser verkligen fram emot att slippa pendla
slippa släpa runt på väskorna som jag aldrig packar upp
slippa planera packning, resor, var har jag mina mediciner, var har jag min tvätt, var har jag mitt huvud?
slippa förvirringen som uppstår mitt i natten
när jag inte riktigt vet var jag är :-)
Jag kommer att sakna mina trevliga kurskamrater
jag kommer att sakna möjligheten att slöa 
för från och med nästa vecka blir det fullt ös...
10 veckors praktik med egna elever på dagarna
och teoriundervisning på kvällarna
Skräckblandad förtjusning
kan man väl säga just nu...
Mest av allt ser jag fram emot att få en vardag
tillsammans med min egen lilla familj
min kloka fina Squirrel
och sötaste lilla Tintin
för när den här veckan är slut 
har jag flyttat in på Gyllene Heden :-)

2 kommentarer:

  1. Härligt Pia!! De där 10 veckorna kommer bara flyga förbi och du jag är övertygad om att du vet precis var du har ditt huvud hela tiden :) Kloka människor som du lämnar inte sina huvuden var som helst ;) Mysigt att få vara familj på heltid utan att behöva leva i en väska och pendla fram och tillbaka, och lycka till med dina framtida elever bakom ratten (behöver du skyddsutrustning kanske hehe)

    Många kramar till dig

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Madde :-) Jag vet inte riktigt vad jag gett mig in på yrkesmässigt, men jag är nog för sinnesslö för att vara rädd, men tyvärr lite för tankad med prestationsångest för att känna mig lugn inför det som stundar! Jag hoppas på att komma in i rollen snabbt så eleverna slipper betala för usla lektioner!
      KRAM!!

      Radera