fredag 12 november 2010

Bara en liten veckorapport

Ledig dag. Jag hade hoppats på att få något gjort, sånt jag inte hunnit/orkat de senaste veckorna. Träna, t ex. Men trots att jag sov till kl 11 i dag har jag inte känt mig särskilt pigg och utvilad. Minnet av flera intensiva drömmar skvallrar om dålig kvalitet på sömnen, och min huvudvärk har kanske något med detta att göra.

Nåja, jag har helgen framför mig, och med denna sömniga lediga bonusdag kanske jag får nya krafter till i morgon.

Mina föräldrar var här i veckan. Dessa guldkorn hjälpte mig och D med att forsla hem en del möbler från såväl Återvinningen i Motala som IKEA i Linköping. Tusen tack för detta! Pappa fick dessutom ge sig ut i snöovädret och byta mina däck, perfekt timing, och när jag skulle åka till jobbet i onsdags morse var han redan ute och befriade min bil från is och snö... Jag har sagt det förr och kan gott säga det igen. Om jag så fick välja bland världens alla mammor och pappor så hade jag valt mina. Det är verkligen ingen självklarhet för alla, det jag välsignats med. Trygghet, ovillkorlig kärlek och denna enorma vilja att hjälpa mig i alla lägen. Man undrar bara hur fasen man ska kunna ge tillbaka något av allt det jag får....

Snön har fallit och snart försvunnit. Trots alla bekymmer som denna nederbörd för med sig kan jag inte låta bli att tycka att det är lite mysigt ändå. Och framför allt otroligt vackert, inte minst i den här stan, som någonstans har beskrivits som en tredimensionell adventskalender... jag kan bara instämma. Jag tror det blir en fin jul, vår första, i Vadstena.
Synd bara att julafton ligger på sämsta tänkbara dag i år! Ingen extra ledighet där inte..... Och trots upprepade försök att få samtliga handledare på AME att ta ledigt samtidigt i mellandagarna så att alla deltagare automatiskt får ledigt ser jag inga resultat.... Det blir nog att knega på.... Jag har inget emot att jobba, men det hör ändå julen till för mig att träffa familjen och få lite vila mellan motionspassen från kylen till TV:n och godiskålarna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar