torsdag 9 december 2010

Lite bondekackel

Det var länge sen någon kallade mig Birdie... så det känns riktigt trevligt ;-)
Undrar dock hur länge jag ska fortsätta kraxa kråka...
Sabla förkylning
Be gone...

Det var stor dramatik i gårdagens avsnitt av "Bonde söker fru"...
Jag har så mycket jag vill säga men ska försöka fatta mig kort.

Ann-Katrin borde få lite hjälp från TV-teamet, om inte annat för stackars Per-Johans skull.... Han hade gjort sig så fin för deras slottsdate, och Hon dyker upp i.... ja, det hon dök upp i. Hon kollade antagligen inte så noga i spegeln innan.... Det roliga är att hon i förra veckan efter taggatreudsvisan sade sig möjligen ha för höga förväntningar på grabbarna. Men om man vänder på det? Ska hon verkligen inte bjuda på mer än lite blandsaft på sin gård??

Thomas sitter ensam på en sten och gråter för att en otäck knäckehäxa från Karlskrona har snackat ner honom så grymt att ingen längre vill ha honom... Och nu sitter Hon och vill stanna kvar!?!? Be gone, witch!Nu hoppas jag bara att det finns ett gäng tjejer som sätter sig och skriver några fina rader till Thomas, så att han får en ny chans att hitta den kärlek han kämpar så för att finna....

Långbonden hånglar runt och testar så många haaarliga tjajör han bara kan på kortast möjliga tid. Han borde bli lämnad ensam kvar om någon... Vad vi inte fick se på TV var att han efter Amanda-daten gick ut och  hånglade med Sofie för att sedan återvända till Amanda och hennes sovrum.
Det lär finnas många suuuuperharrrrliga tjajjör kvar på jorden som han vill testa efter det här programmet, så stackars den flicka som skulle välja att stanna kvar där!

På Öland blev det äntligen lite action, och med helt rätt kandidat om någon frågar mig. Tråk-Sara kommer ingenstans med sitt "en-man-ska-vara-si-och-en-kvinna-vara-så"-snack. Go Susanne!

Äntligen fredag i morgon. Känner mig trött och sliten och väldigt less på den här sega jävla förkylningen... Orkar ju knappt promenaden till jobbet, börjar flåsa efter ett par hundra meter!
När jag kom hem i dag somnade jag på soffan med Charlie i famnen. Den lilla hjärtefisen kryper nästan ur sitt skinn i bland när hon blir kelsjuk :-) Och ägaren sa att hon inte var den keligaste i kullen... Right!
Allergin gör sig påmind då och då, men jag har köpt ett naturläkemedel som verkar fungera ganska bra - nasaleze. Huruvida jag har någon astmatisk reaktion eller inte är omöjligt att säga just nu, för luftrören är så fulla av skit att jag ändå inte kan andas ordentligt!
Det ska verkligen bli skönt med helg....







Mina suuuuperhaarrrrliga tjajjjöörrr!

1 kommentar: