torsdag 16 december 2010

Yoghurt och dess ansikten

Bönderna har gjort sina val.
Jag tror inte vi kommer höra några klockor ringa någonstans.

En annan sak...
Ni har säkert hört om turken på burken som inte är turk utan grek och nu får 1,7 miljoner av mejeriet för att dra tillbaka sin stämningsansökan.
Om ni inte har hört så är det som så att greken inte hade en aning om att han var ansiktet utåt på den turkiska yoghurten från Lindahls mejeri i si så där åtta år, och blev smått förolämpad när han blev medveten om detta.





Nu undrar jag hur det är med den lilla tanten på den grekiska burken.
Är hon grek?
Är hon medveten om att hon figurerar på yoghurthinkarna i Sverige?
Kan det vara så att hon också är berättigad till ett stort skadestånd?
Kommer jag någonsin att få veta?













Dagarna går och julen närmar sig som bekant och aldrig någonsin har jag känt mig så lugn inför högtiden som alldeles för många stressar i hjäl sig över...
Det finns inga pengar att handla för, så någon hysteri á la köpcentrum blir det inte, tack o lov.
Har vi tur finns det granar kvar när pengarna kommer, den 23:e!
Julklappar blir små pyttegrejer i år, vi räknar vår underbara lilla Charlie som årets julklapp till oss själva och hon är liksom ovärderlig :-)

Ovärderliga är också de människor som ger energi, som får en att skratta, som gör vardagen lite gyllene.
Därför är jag förbaskat ledsen över att en av de som ger energi och får mig att skratta måste lämna AME i morgon... Du vet vem du är och att jag är högst missnöjd med det här beslutet. Hoppas ändå på att det inte är The End för oss.

Har sett på Facebook att flera av mina bekanta suttit fast i snön i dag... För fasen - var rädda om er där ute! Lova!

Beder vänligen eder
Prins P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar