torsdag 22 mars 2012

SKRYT!

Känsliga läsare varnas
för nu tänker jag vara så fruktansvärt osvensk
och S K R Y T A :-)
Det är så sällan jag får tillfälle att göra det, så nu passar jag på!
Först lite bakgrundsfakta:
1989, när jag gick i nian, fick jag godkänt på ett matteprov. Det var första och enda gången under hela högstadietiden.
Provet handlade om geometri, och det var något som jag faktiskt kunde förstå, 
cirklar, rektanglar, trianglar - sådant man kunde rita upp och betrakta och ja, till och med förstå...
Således fick jag godkänt 
och när jag kom hem den dagen tog jag mitt provresultat och satte fast det med häftstift på ytterdörren så att mina föräldrar skulle få en glad överraskning när de kom hem....
Som sagt:
det händer inte så ofta....
I dag fick vi tillbaka vårt första prov - Körkortsteori B - och jag 
J A G 
hade bara ett enda ynkaste halvt fel
Jag missade en detalj i en åttapoängsfråga om vad som krävs för att få övningsköra privat
men ändå.....
Det känns så jääävla gött!!
Passa er, CSN, jag är kanske inte så obegåvad ändå ;-)


Nästa test är redan på tisdag, då handlar det om författningar
och det hörs ju på ordet hur lekande lätt och skojigt det kommer att bli :-)

Mars är nästan slut och våren börjar kännas som ett faktum
det var fruktansvärt kallt när jag kom till Helsingborg
just nu känns det ganska avlägset....
Veckorna här rusar fram, helgerna i Göteborg likaså...
Den här lilla fluffbollen - My - har inte helt oväntat lyckats kapa en liten bit av mitt hjärta:















trots att hon är slicka-örat-typen ;-)



















Det är skönt att hon finns här, Mysan, för jag saknar min lilla Charlie så mycket att jag knappt kan tänka på henne!! Rapporterna från D i Tjällmo berättar dock om en mycket lycklig liten äventyrare som - självklart - vaknar före tuppen och kräver omedelbar utgång. Jag är så glad att D till slut vågade ta beslutet att låta lillan bo hos henne, jag vet att båda två mår bra av det.... alla tre, om man räknar med mig....
Ett nytt sätt att ta sig ut: genom köksfönstret:















Och sen sover man gott i nygamla soffan:















På kvällarna här i soffan brukar My lägga sig bredvid mig med tassarna i vädret
precis som Charlie alltid gjorde på Hispan
och även om Mys mage aldrig kan bli lika mjuk
och trots att hennes hundhjärna inte kan skramla i hop till en bråkdel av det som Charlie kan räkna ut i sömnen
så är det mysigt att ha henne här.
Förra helgen låg hon tydligen på golvet utanför min dörr och saknade mig :-)
Jag anar att jag om ett år kommer att känna en viss saknad
(om jag nu inte bara råkar få med mig två kilo hund när jag packar)






Äkta Bängboll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar