onsdag 7 mars 2012

Dur :-)

♪♫♪ Jodiladi jodiladi hoppsan en sån daaaaaaaaaag!!!!! ♫♪

Lite självförtroende - äntligen - det behövde jag...
Utbildningens svåraste moment för mig hittills har varit det jäkla rollspelet
där våra lärare plötsligt förvandlas till totalt okunniga och fullkomligt livsfarliga elever
och min uppgift är att försöka få dem att köra enligt regelboken
(som om jag själv kan det!)
Mina nerver har liksom inte fixat det, jag har fått total blackout 
vilket har resulterat i att "eleven" varit på väg att dåna rakt in i ett stängsel
i stället för att göra en enkel högersväng.
Kanske var det bytet av "elev" som plötsligt spred ett kollektivt lugn 
i vår annars lite smått kaotiska men allt i genom superhärliga bilgrupp
hur som helst
så gjorde vi ett helt strålande jobb i dag
och jag gick för första gången hem från skolan med känslan av att jag kanske kan fixa det här trots allt...

Onsdag kväll innebär teori på trafikskolan i huset tvärs över gatan
men....
det var inte slut på dagens konfektregn
det var ingen teoriundervisning i kväll
ingen sömnig stund med gammelfarbror B
jag fick plötsligt tid att åka och handla
posta paket
få i väg viktiga brev
fixa några matlådor
JAG ÄR SÅ LYCKLIG!!

Apropå lycka
helgen som nyligen passerade.....
varken ord eller bild kan egentligen beskriva
men lite så här såg det ut:
































Sedan 1996, när jag flyttade till Göteborg, har jag oräkenliga gånger åkt förbi
"Brogyllen"
och tänkt
att det där är för fint för mig
men
om man går dit med någon som är så fin så att det räcker och blir över för två
så visade det sig att till och med jag var välkommen
Frukosten
var fenomenal :-)


















Mätta och belåtna gick Squirrel och jag till Trädgårdsföreningen
och såg följande sagolika utställning:

2000 orkidéer...... omöjliga att ge någon som helst rättvisa via mobilkamera...... 
men jag var tvungen att ändå försöka få med mig några fotografiska minnen :-)




















Fäjsbuck är en fantastisk uppfinning...
Tack vare en uppdatering från ovanstående utställning
fick jag träffa min barndomsidol
tillika en av anledningarna till att jag är som jag är ;-)
Fina kloka granntjejen
som jag inte sett på mer än 20 år...
Det visade sig att även hon hade planer på Palmhuset den här dagen
en underbar dag
blev genast ännu underbarare :-)

Efter orkidéfrossan serverades en helt perfekt middag på restaurang Bombay


















Och kaffet avnjöt vi på Jacobs café:



















En fulländad dag
och vem är lyckligare än jag
över tanken på alla dagar som väntar.....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar