tisdag 15 maj 2012

Hjulet snurrar och hamstern verkar vara hemma :-)

Eftersom jag vaknade i morse med den här i huvudet
och lyckligtvis inte gjort mig av med den under dagen
så delar jag med mig av världens bästa Morrissey:


Det rullar på, kan man säga
oftast med Swebus (6 timmar i veckan, minst)
en dag i veckan i trafikskolans bil
en dag i veckan i skolans bil
och med tanke på hur mycket jag rullar runt på hjul
är det inte konstigt att jag själv också rullar fram....
Två veckor framöver är det praktik och heldagar i bil som väntar
men pendlandet slipper jag, och kanske kan jag ägna de timmarna åt något annat än att sitta stilla...
Promenera, till exempel.
Och apropå det:
Tintin - nu fullt vaccinerad - har varit på premiärpromenad i Göteborg:


...och det var lite läskigt först...


...men sen gick det bättre!



...och gräset smakade mycket gott!


Kanske kan hon få med sig sin lata mappa på lite fler promenader i framtiden :-)


Lika som bär? :-)


Ja, alltså, egentligen tänkte jag låta bli, för man vill ju ändå verka lite ödmjuk, men nu gör jag det i alla fall, för vem vet när man får ett sådant tillfälle igen?
Känsliga läsare varnas för S K R Y T !
Trögpeppen Prinsen har fått ett nytt namn av sin käre bänkkamrat, det står nu (bland annat) "pluggis" på min namnskylt (där det även står "Couscoussé" och "Boveté" men det är en annan historia).
Jag hade ta mig tusan ALLA rätt på senaste provet.
Igen! :-)
Jag kanske inte är den saltaste pinnen i asken men jag är tamigfaaan i asken i alla fall!

Två veckor i Sveriges skönaste stad väntar alltså...
Jag ser enormt mycket fram emot detta....
Det kommer att bli praktik från tidig morgon till sen kväll men jag hoppas ändå på att hinna med en del av det jag aldrig hinner annars - träffa underbara nära o kära till exempel....
Och så blir det Squirrels och min hittills längsta sammanhängande vistelse tillsammans!
Vi vet ju bara hur det är att vara Helgbo....
Jag ser
som sagt
enormt mycket fram emot dessa två veckor :-)








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar