onsdag 16 maj 2012

Att tro på sig själv....

"Självförtroende"
Ganska lätt att stava till.
Jag vet fortfarande inte var man hittar det.
Och apropå att hitta....
"Lokalsinne"
Ännu enklare att stava till.
Omöjligt att hitta i någon butik
(kan man kanske ta hjälp av någon som redan har lokalsinne?).

I dag var vi ute och körde på ett område där jag aldrig har varit förrut,
någonstans där det fanns ett antal ciruklationsplatser i alla fall
och där snurrade vi runt och försökte lära oss att hitta.
Efter dagens rundor är jag inte särskilt mycket klokare,
och där ska jag i framtiden hålla lektioner och ligga två steg före eleven
samtidigt som jag kollar hEns spegelrutiner, pedalarbete och försöker förstå hur hEn tänker och förhoppningsvis undvika plåtskrap och whiplash.
Samtliga fyra kandidater i underbara bilgrupp 3 (snart ett underbart minne blott)
skulle i dag köra en sväng under lärarbevakning.
Samma lärare som vi en gång i tiden testkörde för...
....nervositeten från den dagen gör sig påmind i bland när jag hör hans röst,
jag hade väldigt svårt att läsa av vad han egentligen tyckte och tänkte om mig när jag körde den gången...
men jag blev trots allt antagen till skolan
(med god hjälp av min höga ålder och mina fantastiska meriter får man förmoda).
I dag var första gången sedan dess som han satt bredvid mig när jag körde.
Jag lät övriga tre i min bilgrupp köra först, i hopp om att klockan skulle hinna fram till lunch och därmed inte ge någon tid för mig vid styret....
...men så blev det förstås inte.
Illamående
Prestationsångest
Tankar om att svimma lite lätt för att slippa köra.......
"Självförtroende"
 är ungefär 90% av vad mitt blivande yrke handlar om, har jag läst någonstans....
Jag vet hur man stavar till det.
That´s it.
Men - jag satte mig vid ratten och gjorde så gott jag kunde, och till min stora förvåning hade min lärare inte mycket att anmärka på när jag var klar.
Jag har lyckats förändra och förbättra mitt sätt att köra,
trots att jag inte har någon bil för tillfället,
utan enbart övar de där få timmarna i skolan...
Hur hanterar jag positiv feedback?
Tänker jag att "det stämmer, jag är faktiskt bra på det här"
eller tänker jag
"eftersom lärarna vet att jag är en känslig person med noll självkänsla och självförtroende så säger han så för att jag ska bli lite starkare"
*suck*
att det ska vara så jävla svårt......
Jag är ingen träsko på sin första danslektion
Jag är ingen katastrof i förarsätet
Jag m å s t e lära mig att lita till min förmåga......

Min kära bänkis säger att jag har växt (och då menar han inte bara på bredden) och utvecklats enormt under den korta tid som han har följt mig.... både som förare och som människa.....
Sanningen om det senare är kanske den att jag tidigare har försökt uppföra mig och verka ordentlig
men nu börjar visa lite mer av vem jag verkligen är ;-)
De som känner mig sedan gammalt vet vad jag menar...
...det har hänt förr
att Dr Jekyll
förvånat i sin ofta mycket hastiga förvandling
till Mrs Hyde ;-)


Surprise! 


1 kommentar:

  1. Love you baby, du är bäst som alltid. <3

    kram Maritha

    SvaraRadera