måndag 13 augusti 2012

Ett år ♥

Första gången jag såg dig
var det vinter och kallt
och du sa att du aldrig hade varit i "Vasstena"
men däremot i Vaaadstena...
Andra gången jag såg dig
för ett år sedan, just i dag
citerade du exakt mina favoritcitat ur "Pride & Prejudice"
och åt marängsviss i solen
och var väldigt lik en ekorre
men inte visste jag då
att du faktiskt skulle bli "min" Squirrel
Sättet du såg på mig då
var oförglömligt
och det var minnet av dina ögon
värmen, godheten och nyfikenheten
som följde med hela vägen upp till "Vasstena"
och vägrade lämna mig
trots att omständigheterna var en smula komplicerade...

Turbulens och kaos
följdes av
det mest självklara jag någonsin upplevt
min självklara kärlek till dig
din självklara kärlek till mig
den självklara tilliten
och den sjävklara känslan av att du alltid har funnits i mitt liv
trots att det faktiskt bara gått ett år
sedan infravärmen flyttade dig till andra sidan bordet
till en värme som jag hoppas och tror
att du trivs mycket bättre i :-)

Tack underbara kloka du för att jag får gå bredvid just dig...
Jag ser fram emot att få fortsätta på den vägen ♥







5 kommentarer:

  1. Pia du har ett hjärta av guld!! Önskar er all lycka de kommande 100 åren!! "bänkisen"

    SvaraRadera
  2. Grattis <3 Fru gran den korta

    SvaraRadera
  3. Grattis på årsdagen! Hoppas och tror att ni får många fler <3 kramar

    SvaraRadera