tisdag 25 december 2012

Juletider

Juldag
och den overkliga känslan av att inte behöva göra någonting alls.....
Det har varit en månad full av massa måsten
och plötsligt - inte ett enda
inte i dag
Innan jag gick på jullov blev jag klar med den teoretiska delen av utbildningen
och allt gick väl
precis som betyget :-)
Det tog 38 år,
men nu har jag det på pränt,
jag är inte helt bakom flötet ;-)

December har varit en hektisk månad
på utbildningsfronten
och hemmafronten
men när jag hämtade våra gäster i går
lagom till Kalle Anka
så var vi faktiskt ganska så redo för att fira jul
och det blev en riktigt fin jul
en oförglömlig jul 
Jag visste att vi hade en operasångerska till bords
men jag hade inte förväntat mig en helt sanslös vacker Ave Maria 
jag hade inte förväntat mig att någonsin få uppleva
operakonsert 
live
i vardagsrummet
Stort och innerligt tack för detta
och jag vet att jag talar för samtliga åhörare...

Jag älskar att fira jul precis så här
- kom till oss om du inte har någon att fira med -
vi ses utan massa förväntningar och krav
där det handlar om att bara umgås, äta gott, ta det lugnt, samtala i lugn och ro, kanske lära känna varandra lite bättre, slappa framför TV:n en stund, uppleva lite opera ;-)
och somna framåt två med den obeskrivliga känslan av att man är lyckligt lottad...
med Squirrel snarkande på den ena sidan
liten Tintin på den andra :-)


Lite hjälp med snörena dan före julafton...


Vi trodde att vi skulle ha Tintin högst upp i granen
men vår stjärna siktar alltid lite högre 


Gandalf i hyacintbyttan, självklart.


"Mitt eget snöre som jag får leka med hur mycket jag vill" :-)


....och bra julklappar fick man.... 


Bustimmen är slagen! 


Och sedan
lite kvällsro vid granen
och jag kan bara önska att alla får uppleva lite julefrid
och något av det lugn som just nu sänker sig över Gyllene Heden

God fortsättning 
-var rädda om er och varandra-
önskar eder
Prins Pia







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar