fredag 10 juni 2011

Skrämmande

IKEA har blåst mig på 140 kronor i dag, en förmögenhet för mig just nu. Eftersom jag inte är den snabbaste människan på att reagera så var jag väldigt långt från varuhuset när kugghjulen hade snurrat färdigt... "blev det inte väldigt dyrt.... öööh..... sju gånger fyra minus.... vänta lite nu......"
River upp kvittot och konstaterar fakta.
Jag har naturligtvis skrivit och beklagat mig, ringa kan jag inte - det innebär att jag måste prata i telefon, dessutom med en helt främmande människa och sånt undviker jag så mycket det någonsin går.

Det märkliga i det här är egentligen varan som det hela handlar om.
Jag köpte några meter tyg...
Det ska skymma min förvaring av skivor och film och annat jox som jag inte orkar se.
Tyget jag hade sett på nätet var naturligtvis inte alls som jag hade tänkt mig när jag väl såg det i verkligheten, så jag började kolla efter något annat. Och det är nu det märkliga inträffar.....
Jag köper ett tyg med rosor på.
Jag måste skriva det igen...
Jag köper ett tyg med rosor på.
Va fan är det som händer här???

3 kommentarer:

  1. taskigt av ikea. jag som funderade att åka imorgon, nu funderar jag på att bojkotta! Tyg med rosor??? Pia???? Vendela

    SvaraRadera
  2. Nejdå, älska IKEA, utan vilket vi vore förlorade!
    Jag är säker på att de ordnar till det här med mina pengar, annars DJÄVLAR I MIN LÅDA!!
    Rosgrejen däremot,
    jag vet inte vad jag ska säga,
    det är inte "sånt som händer"
    det är bara leskit.....

    SvaraRadera
  3. Kamprad har rosor på långkallingarna tror jag...höhö

    SvaraRadera