lördag 4 juni 2011

"Now I'm comin' up for air..."

När Charlie inte får som hon vill på morgonen (strax efter kl 4 var det i morse) har hon ett litet knep. Jag sover visserligen med öronproppar, men vissa ljud hör jag, vare sig jag vill eller inte. Först hennes söta jamande som betyder "jag är vaken jag är vaken jag är vaken!" och jag försöker låtsas att jag inte hör, men hon är inte dum den lilla damen. Om jag inte har gått upp, berömt henne när hon klöser på pelaren och släppt ut henne inom 30 sekunder så går hon helt enkelt loss och klöser på soffan. Min nya soffa. Klöspelaren står precis bredvid, och hon är jätteduktig med att använda den.... men det är inte i vässningssyfte hon använder soffan. "Öppna öppna öppna!"
Hennes knep är mycket effektivt.

Påsken med sina långa fredagar och annandagar och Gud vet allt (antar jag) känns inte alls särskilt seg i jämförelse med den som pågår här just nu. Jag har i alla fall upptäckt att en eftermiddagslur inte är någon dum idé. Charlie myser när jag kommer och lägger mig i hennes (naturligtvis) säng och det är nog vår bästa stund på hela dan. Tiden går, jag får vila, kanske drömma nåt skojigt och när jag sen har vaknat, druckit en stor kopp kaffe och kvällen närmar sig så tänker jag mycket bättre. I kväll har jag fått en alldeles lysande idé som inte minst skulle göra min terapeut jätteglad, och som jag själv känner mig ganska stolt över. Det har visserligen inte gått så lång tid sedan jag blev sysslolös (fyra dagar) men jag inser att jag verkligen måste komma på vettiga saker att göra här i väntan på nästa steg. Jag återkommer om detta men bara tanken känns uppiggande... och det behöver jag just nu.

Breath of life, inte helt osökt, kvällen och tanken till ära:


Har haft nostalgisk Erasure-frossa i dag, på suveräna www.grooveshark.com,  så fuck spotify - här slipper ni betala, slipper höra all irriterande reklam, kan lyssna precis hur mycket ni vill och kan dessutom hitta musik som inte finns på ockersajten. 
Tack Herr T för tipset!

På min balkongmatta ligger ett rött rosenblad
Det kan väl aldrig vara....???
Nä, det är nog bara en hälsning från livet att det vill ha mig tillbaka. 
Breath of life - igen...







1 kommentar:

  1. Jo, det är säkert en hälsning! Trevlig morgonmusik med Frid och Erasure till kaffet. Ska kanske skriva lite mer på vår blogg också idag. Hmm får se om vad. Här är det några dagars semester med odling, försök till att grilla och lugna dagar med ledig fru. Kram fru Gran den korta

    SvaraRadera