måndag 11 maj 2015

Kär och säkerligen något galen

Stormvinden blåste in i fredags kväll
och drog söderut i förmiddags
lugnet efter stormen nu...
jag gillar det inte alls
Det är 30 mil mellan oss
och det får vi leva med
vi 
säger jag 
för det är banne mig vi :-)

Jag har senaste tiden lyssnat mycket på Jakob Karlbergs "Fan va bra"
med textraden: "om jag var sju så skulle jag ha frågat chans på dig"

En gång i livet vill jag skriva en sån där lapp med tre alternativ
Ja
Nej
Kanske
och faktiskt få ett "Ja"

40-åringar får också fråga chans
bara så ni vet
och när det känns så rätt
så väntar jag inte
livet är här 
och livet är nu

Hon kom till stationen
med kort och presenter till mig
ord som gjorde mig tårögd
undertecknat "Din"
jag hade ändå tänkt ställa frågan när vi väl var hemma hos mig
ordet "Din" gjorde mig dock modigare
men självklart var jag nervös när jag väl skrivit ner min fråga
och lämnat den till henne

Vad håller jag på med?
Tycker hon att jag är helt jävla galen?
Har hon kanske i så fall en väldigt skön poäng i det?

Hon fick min lapp
hon läste den och jag vågade titta upp och såg att hon log
och så skrev hon sitt svar.... 
Hon visade mig den från andra sidan bordet
men höll för vad hon hade skrivit
de första alternativen 
Ja
Nej
var inte ifyllda
.....
okej??
Sen visade hon vad hon hade svarat....




















Jag har verkligen fångats av en stormvind
och det känns som vi kompletterar varandra
hennes energi kan försörja ett afrikanskt land
min nivå är i långa stunder knappt mätbar
båda behöver lite av det den andra har

Hon är utan tvekan den starkaste person jag mött
en överlevare som förtjänar allt gott
all lycka
och jag hoppas jag kan ge henne en del av det
hon säger att jag gör henne lycklig
och det är väldigt ömsesidigt
sedan vi träffades
har jag inte varit något annat än löjligt glad
hon utstrålar något 
som jag fångade upp i samma sekund som jag såg henne
och det gick inte att värja sig
henne vill jag ha...

Jag skulle inte 
jag vet
jag hade bestämt mig 
jag hade gjort slut med tvåsamheten
men när någon får världen att stå still
och sedan snurra i hundranitti
så är det omöjligt att stå emot
DU är omöjlig att stå emot
och jag är så enormt stolt över att få vara din

Det enda som är mer odrägligt än en förälskad dåre
är två förälskade dårar
men det får världen ta
jag är förälskad 
och jag är lycklig
och jag tänker njuta varje minut av det 
































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar