tisdag 11 maj 2010

En liten shoppingrunda

Alla som någon gång har genomfört en flytt vet att man inte blir direkt pigg av att packa, planera, se-till-att-man-inte-glömmer-att-komma-ihåg, städa, kånka, bära, packa upp (och i vissa fall städa som fan en gång till). Även om både jag och D är hur nöjda och glada som helst över att vara här så är vi inte direkt några energiknippen just nu.

I dag trodde jag att vi skulle göra en ganska snabb koll på IKEA, men det blev ett heldagsprojekt och nu är jag fullkomligt slut! Höll på att somna med huvudet mot en byrå på fyndavdelningen. D funderade på om den (byrån) möjligen skulle kunna stuvas in i Helga (vår bil) och jag orkade inte ens öpnna munnen för att svara på den funderingen.
Det blev ingen byrå i dag. Det blev sex paket möbeltassar :-) Och för all del några kuddfodral, två små bord och en soptunna till D:s ateljé (hon har inget stort självförtroende) och så fick jag en fintvål till min kungliga toalett.


Absolut nödvändigt intag av socker!




Jag bad D att agera TV, för att se om denna bänk möjligen kunde vara ett lämpligt inköp.

På vägen hem hittade vi ett köpcentrum som innehöll den gigantiska butiken Citygross, så vi passade på att trötta ut oss lite till. Vi hann inte till lokala färghandeln innan den stängde för dagen, så mitt projekt att måla om sovrummet får vänta ännu en dag. Jag tror i alla fall att vi (läs "jag") har bestämt vilken färg vi ska ha!



Jag bara VET att jag kan göra det bättre än så här! Den gammelrosa färgen i sovrummet måste bort. Pronto.

I skrivande stund låter det som skottlossning på gatan utanför. Med tanke på att en viss barnflicka springer omkring här i trakten så känns det inte alldeles tryggt. Kanske hoppar över kvällspromenaden i dag! Jag är ändå, som sagt, inget knippe av energi.




Dagens kungliga inköp: fintvål till min kommande kungliga toalett och expressen med bilaga, i dag om vår Drottning Silvia.

Till sist upplyser jag alla rojalister som eventuellt skulle ha missat det, att frimärke av Daniel och Victoria finns att köpa från och med torsdag. Bytes mot sex st små knugar ;-)

3 kommentarer:

  1. Är ganska säker på att ni har "hittat" hem. Saknade dock ett foto på din bror vid lysknappen...

    SvaraRadera
  2. Haha! Det fotot ska sitta på lysknappen i hallen, som det alltid gjort ;-)

    SvaraRadera
  3. Ja det är väl konstigt att man oftast kommer ut från Ikea med en massa man inte skulle ha men det man skulle ha har man inte med sig hem hi hi :)

    SvaraRadera