onsdag 23 mars 2011

Bara att ta vad man vill ha. Om man är populär, alltså...

♪♫ Jag ska bli populär - jag ska bli populär ♪♫
(ni känner igen det va? Följ med in i den poetiska fortsättningen)
♫♪ Min kropp vill ha dig - tjejen - min kropp vill ha dig - tjejen ♪♫
♪♫ Jag får dig näääääär jaaag är populääääär ♪♫
(melodi - Oh mama/Kall som is)

Jag har ärligt talat inte hört vad den lille Saaten sjunger förrän nu, i dag, det är nåt med den där "engelskan", men eftersom jag sitter vid radion och jobbar större delen av dagarna har jag nu fått texten ganska klar för mig.
Vad kan man säga?
Att hans taskiga uttal nog är till en fördel när vi ska visa upp vår lille gullgosse för världen.
Det finns ingen tanke på att den där tjejen kanske inte alls vill ha honom??
Näää.....  silly me!

Jag måste nu när jag ändå är på banan få citera underbara J, en kille som är något så ovanligt som gay och begåvad med god smak ;-) 
Citat från timmarna innan den lille Saaten fick alldeles för många röster:

"Kommer väl som vanligt bli någon klinisk och perfekt konstruerad låt helt utan själ som vinner ikväll. Och så undrar alla svenskar sen varför låten kommer att komma på 23:e plats i finalen sen... :-) Ta in en mormor som spelar bastuba lite halvknackigt eller vadsomhelst för att ge låten lite hjärta :-)"

Tack J för att jag fick låna dina kloka ord, och tack för att du ger mig hopp i ett IQ-fritt land :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar