tisdag 2 augusti 2011

Klara besked

I dag tog jag den minutlånga promenaden till min blivande praktikplats,
mötte min arbetsförmedlare och min handledare
och allt gick kanonbra :-)
Jag hade tydligen sålt in min idé så pass bra att det görs lite undantag för mig...
Vanligtvis får en person i min situation fyra veckors praktik, med möjlighet till förlängning, kanske åtta veckor, men jag beviljades tolv veckor direkt eftersom jag hade en bra motivering och dessutom mycket starkt stöd från själva praktikplatsen. 
På måndag är jag tillbaka på AME, samma plats som jag arbetstränat på, där jag verkligen trivs och känner mig uppskattad och trygg... 
Handledarna är helt underbara och nu får jag hänga med dem ett tag till.
Eftersom jag redan gjort ett år där, kunde man tänka sig att det inte fanns så mycket mer för mig att hämta, men jag föreslog att jag skulle få ta mer del av handledarnas arbestsätt, pedagogik osv, eftersom jag själv skulle kunna tänka mig att arbeta med något liknande i framtiden. Verksamheten som sådan intresserar mig och jag vet ju av erfarenhet hur viktig den är. Dessa tankar fick alltså tummen upp av AF.
Så skönt att veta vad jag ska göra nu tre månader framåt!

Jag trodde att jag skulle börja jobba redan i morgon, men när arbetsförmedlaren föreslog måndag sa jag "ja tack" och tänker nu tillbringa dessa bonusdagar hos finaste fruarna Gran.
Det ska byggas växthus och det ska förhoppningsvis plockas svamp och det ska säkerligen spelas lite playstation och jag antar att jag får röra i hop min halvberömda guacamole ;-)
Min kroniska längtan efter Gran-familjen får äntligen lite vila...
Lyckligtvis är min kattvakt redan på plats :-)


2 kommentarer:

  1. Ja, ser framemot att få hjälp med växthuset som legat nerpackat i ett år och saknats detta år! Ser framemot guacen, höra er spela hockey och framförallt att bara ha dig här. Stella har väntat några dagar och de andra djuren ser också framemot att du kommer ffa fåglarna som jag glömde nämna för tillfället är 12 undulater då våra har besök i några veckor... kram Gran den korta och äldre

    SvaraRadera
  2. :-) Den yngre Granfrun nämnde 12 och jag förmodade att det var hennes idé om ett skämt. Nu förstår jag att det är allvar. Du skulle aldrig skämta om pippisar! Härligt att gästrummet ligger nära discokråkornas näste ;-) Trots detta ser jag ändå fram emot några dagar på Grangården ♥

    SvaraRadera