tisdag 16 augusti 2011

Tid

Jag lever två liv
i två olika världar
I den ena räcker tiden inte riktigt till
i den andra blir det sannerligen tid över...
...till att läsa på förpackningar, till exempel.
Det är så skönt att det på många förpackningar står hur många kalorier man pillar i sig per portion, då behöver det inte bli så onyttigt... för storleken på portionen är väl av ringa eller ingen betydelse?
Jag läser även på en av de broschyrer som jag vid det här laget har packat ner tillsammans med hundratals dosetter...
"För aktiva människor", står det, på femton olika språk, och jag undrar hur de kontrollerar det på apoteken runt om i världen...
Och skulle jag få köpa en?

Tid...
Klockan 3.32 i natt (jag tycker inte att 3.32 kan kallas morgon) tyckte Charlie, Queen of Hispan, att det var dags för hennes undersåte att
kliva upp
klia henne under hakan
och öppna balkongdörren


Älskade Charlie, I adore you, men från 4.30-väckning förra veckan till 3.30 denna..... jag tycker inte att det här utvecklas åt rätt håll...

1 kommentar:

  1. Vilken hjärtedam du har. Här kör vi varannan natt, eller morgon vet snart inte så noga. Antingen är den gamle inne eller den unge herrn. Kram M

    SvaraRadera