fredag 5 juli 2013

Fotomaskinen från helvetet

Det är ganska självklart
det där med att man inte blir yngre
det är så självklart att det känns korkat att ens påtala det
men i bland blir det så jobbigt påtagligt...

I dag tog jag det nya körkortsfotot
och det var en skräckupplevelse
värre än jag kunde föreställa mig
det där skulle alltså föreställa mig
den där människan på skärmen

Jag känner inte igen henne
det är inte så jag känner mig
och om ögonen är själens spegel
så vill jag helst bara täcka över den

I kväll har jag bläddrat bland bilder från tiden på Hispan
Jag såg ung och ganska harmonisk ut
nästan lycklig
hur mycket har det här senaste året slitit på mig egentligen?

Saker och ting måste förändras
jag vet inte hur
men om 10 år 
vill jag inte ha åldrats 20

Slutligen vill jag tilllägga att jag i min ungdom råkade ut för en olycka
vilket resulterade i att min överläpp är något defekt
och jag får liksom pressa i hop munnen för att den ska vara helt stängd
och eftersom munnen tydligen SKA vara helt stängd
på ett modernt körkort
så kunde jag inte riktigt slappna av 
för då fick jag en varningstext på det enda fotot som inte var totalt psykotiskt

"Munnen troligtvis inte stängd"

Nähä
och maskinen som tog fotot är troligtvis inte klok









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar