tisdag 2 juli 2013

Kör-Kort

Ostadigt
på himlen
på vägarna
och lite varstans

Stryker Juni 
är så här långt nöjd med Juli
fasar för Augusti
längtar verkligen efter september

I dag fick jag frågan om när jag tog körkort
Jag sa som det var
att det var 20 år sedan
(och då börjar eleven räkna på hur fruktansvärt skitgammal jag är)
och nu i dagarna måste jag förnya mitt körkort
ta ett hållbart foto
och jag minns allt för tydligt hur den proceduren har sett ut hittills...

En mycket generad 19-åring i en fotoautomat i det lilla köpcentrat i Kalmar
hade bara råd med en tagning
och den blev 
som den blev
Jag började längta tio år framåt
och tio år senare
höll jag på att slå sönder fotoautomaten 
på Konsum, Wieselgrensplatsen, Hisingen, Göteborg
för att den spottade ut så vidriga foton
på en allmänt missnöjd 29-åring

Den här gången hade jag bestämt mig för att vara skitsnygg
nerbantad och inte helt nyklippt
men bilden av 39-åringen
är förmodligen något som 49-åringen gärna byter bort...

Men vad vet jag
om någonting
egentligen
?

Det ständigt något förvirrade prinsknyttet flyttade från Alsterbro till Gislaved, Malung, Öland, Svalöv, Lund, Göteborg, Helsingborg, Södervidinge, Västra Frölunda, Göteborg, Vadstena, Hispan, Helsingborg, Göteborg.... och... ja... vad tror du hände sen?








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar