fredag 9 januari 2015

Knagglig start

2015 är här
Nio dagar in på året vet jag inte riktigt vad jag ska tro
Associerar till kortspel och det gamla uttrycket
"dyngsprätt"
när en sitter där med en jävla blandning 
som en inte vad hur en ska gå vidare med
Då finns det två sätt
1) Spara något som skulle kunna bli något 
med hjälp av ett litet mirakel
eller
2) Släng alltihop
och be om en ny giv

Jag väljer att slänga
och när jag i går morse bad 
om att något enda litet skulle gå min väg under dagen
så blev jag också given
Fina människor hör av sig
precis i de ögonblick när jag verkligen behöver dem
utan att jag bett om det
Fina lojala omtänksamma människor finns för mig
och gör skillnad

Av varandra oberoende människor som följt mig genom åren
får jag höra att jag har blivit starkare
det är gott att höra
och det är så jag själv känner
Det betyder inte att jag inte kan gå sönder
men jag läker snabbare
jag hanterar
och framför allt
jag accepterar
det borde jag ha lärt mig mycket tidigare i livet
det är ett fantastiskt ledord
a c c e p t e r a

zooma in
zooma ut
sortera
vad ska jag bry mig om
och vad ska jag ge fan i

Nu handlar det om fokus
Två akuta saker att jobba med här i vår:

1) Hitta en vettig anställning så att jag slipper tigga på gatan
2) Bygga karaktär

Frestelser får jag falla för i framtiden
men först när jag förstår att hantera dem


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar