onsdag 14 juli 2010

AJ















Och jag är glad att Victoria är någon annanstans när Charlotte Perelli slaktar en av mina älsklingslåtar "River deep mountain high", en låt som bör framföras av Tina Turner och ingen annan.... Vad menar det där Perelli-våpet med "If I last you"????
Jag vet inte, och jag tänker inte ta reda på det.

Stängde av TV:n och tog en promenad i stället... satte mig i trädgården vid pilgrimscaféet och fick besök av en liten kelgris som hoppade upp i min famn :-)






















Pilgrimspisse :-)

Mysstunden tog dock slut när myggen upptäckte mig och började kalasa på mitt delikata blod. Gick hem via Vättern, såg nog tio kvällsbadare i det stilla vattnet.

En sån här kväll är det liksom oemotståndligt.... jag måste frossa i lite "Stolthet och Fördom" innan godnatt. Colin Firth-versionen of course :-)

...Mr Darcy...

2 kommentarer:

  1. Oh Mr Darcy! I löööve!! Har läst boken ett antal gånger och ser gärna den brittiska versionen av filmen med Colin Firth igen och igen! Den amerikanska versionen är inte ens i närheten så bra! (även om den är okej den också..) Nu fick du mig sugen på att plocka fram boken igen :)
    kram

    SvaraRadera
  2. Det är ju bara så att man dööör lite löööve i värmen "åh Mr Darcy jag lämnar allt för dig".
    Behöver lite romance i mitt renoveringsliv. Men jag får väl vänta tills jag kan komma i korsetten igen :))) om han inte har hemliga drömmar om valrossar på land.
    Kram och tack för helgen.

    SvaraRadera