torsdag 8 juli 2010

Sommardagar!

Arbetsdagarna går fort... Men trots att jag bara är där två timmar om dagen så hinner jag göra en del. Jag slipar stolar, lackar lister, målar väggar, rensar ogräs, målar fönster... och känner hur otroligt mycket bättre jag mår av sådant arbete än det förbannade serviceyrket jag hittills varit förpassad till. Jag vill aldrig mer tillbaka till det. Aldrig!!!

Det är så skönt att få arbeta till radioskval, utan risk att bli avbruten av någon som irriterat rycker i mig och frågar "jobbar du här?" (nä, jag går omkring här gratis i kläder med företagslogga och namnskylt och prismärker varor för mitt höga nöjes skull!) och faktiskt få lov att fokusera på det jag gör och till och med få lov att göra färdigt det jag gör! Fantastiskt. Jag ser resultat av mitt arbete och det är helt underbart. Trevliga kollegor är alltid ett plus, och det har jag tack och lov aldrig behövt sakna :-)

D har varit ledig några dagar och vi har äntligen kunnat tillbringa lite tid tillsammans! I går åkte vi till Alvastra klosterruin när jag hade slutat jobba. Hon hade gjort i ordning kycklingsallad och fika, så vi slog oss ner i gräset och bara njöt av omgivningen och god mat :-)





































































Precis som på Jesu tid var människorna som levde i Alvastra Kloster inte så långa. Den här porten är ungefär i samma storlek som den ursprungliga entrén till Betlehemskyrkan.

I dag tog vi en promenad bort till Tycklingestranden.
Djuren på vägen dit ser ut att ha det ganska gott...

































En bonusbild speciellt till min lilla mamma :-)


Väl framme vid badplatsen tog jag så äntligen årets första dopp!















Och det var bara lite kallt i början. När jag skrikit av mig lite så kändes det faktiskt riktigt härligt :-)

3 kommentarer:

  1. Vilka vackra bilder, ser så himla mysigt ut!!! Hmmm...man kanske skulle besöka Varberg nån gång i framtiden :) Härligt att höra också att du trivs på ditt jobb!
    kram

    SvaraRadera
  2. Jag vill se "Anonym" göra "sjöjungfrun" åtminstone en gång till innan jag dör!

    Och Madde - Varberg i all ära men JAG skulle tycka att det var jättekul om du kom till Vadstena! ;-) Ta med hela klanen - det finns hyfsat med plats!

    Kram på er!

    SvaraRadera
  3. Ha ha :) Jag kom ju på det i morse att jag skrivit fel! Vadstena ska det givetvis vara...Hade Varberg och smögen i huvudet eftersom jag sitter och kollar hotell där för tillfället :) Ja, jag kommer gärna till Vadstena :)
    kram

    SvaraRadera