tisdag 26 april 2011

Pillertrillaren

MEN vad skönt att få gå till jobbet i dag och ta det lite lugnt :-)
Jag lovar, det var rena semestern att få sitta och montera och paketera dosetter, lyssna på radio, prata lite skit.... och inte slita ett dugg på hjärnan.

 Drömjobb efter den här helgen!

Lillan har under dagen roat sig med att plundra Vätternskutans påskris. Amen hallå eller, det är tisdag nu och påsken är faktiskt slut för länge sen!


Sen kan jag säga det, att visst, det är artigt att lyssna på andras råd... men det är ganska korkat att följa dessa råd om man känner på sig att det kanske egentligen inte är det bästa för en själv...
Inget bildbevis, det är liksom för deprimerande, men man ska faaan inte klarlacka med svamp!!
VARFÖR använde jag inte pensel eller roller, när jag vet att jag hanterar dessa bättre?!
Nu är mina vita fina möbler, som jag slitit med att renovera, sunkigt gulrandiga i stället och hade det inte varit för flyttstädningen så hade jag bankat skallen i väggen.

Frågar mig själv i stället:
Vad hade Ernst gjort?
Hade han sett det vackra i det misslyckade, människans tillkortakommanden mot naturens mäktighet (eller kemikaliernas i det här fallet) och hade han kanske valt att placera ut några murgrönor på dessa möbler som sedan kunde slingra sig över hela skiten och dölja alltsammans?
Det hade jag kunnat göra om inte brorsan tagit allt det gröna till sina händer och inte lämnat nåt kvar till mig.

Och om jag inte hade haft Charlie ;-)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar