tisdag 19 april 2011

Räddad av ett elbolag?

Jag är trött. Jag har inte tid att vara trött. Verkligen inte.
Överväger allvarligt
en
kopp
knark

Det kryper i mina ben när jag ska sova. Stress, ångest, parasiter?
Jag sover inte. Jag går till jobbet utan att vara vaken.
Insåg i dag att jag inte får någon semester i år. Jag är sjukskriven, visst, men jag jobbar sedan snart ett år tillbaka fem dagar i veckan. Behöver inte jag - precis som alla andra - vara ledig nån vecka?
Tydligen inte.

Jag ger mig själv rätten att sura lite över det.

Det är nu några månader sedan D meddelade en viss förändring i detaljplanen, och ungefär samtidigt började hon packa i hop sina saker. Jag hade ingen lust att bo i ett tomt skal så jag väntade något, men det betyder ändå att vi har bott i ett flyttkaos ganska länge nu.
Det är inte över bara för att vi lämnar den här lägenheten om några veckor.
Så när jag satt i går och jämförde elbolag och fick syn på att "Enkla Elbolaget" just nu erbjuder en herrgårdsweekend när man tecknar avtal (stod det inte till och med "lata dagar på herrgård"?) tvekade jag inte ett ögonblick.
Ja tack.
Ge mig.
Ge mig två dagar i ett rum som helt saknar flyttkartonger, slipdamm, papperkassar, sopsäckar och röra.
Ge mig två dagar i ett rum där allt står i perfekt ordning och harmoni.
Och för att vara helt på den säkra sidan:
ge mig
även
en stor kopp knark.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar