söndag 3 april 2011

De stora frågorna...

En av helgens knäckfrågor:
Vad finns mellan "bra" och "anus"?
Naveln, gissar jag, men jag är långt i från säker.

Mycket reda oreda fix trix och snurr just nu. Tre lägenheter som ska vara någorlunda redo om knappt en månad. Sen ska två hyfsat vuxna och en liten tonårskatt vara redo också. Vissa delar är svårare än andra. Om mina tankar hade makt över mina hårsäckar skulle jag ha afro.

I dag faller regnet oupphörligen från en jämngrå himmel.
Det innebär att dagens flyttlass, papperkassar och kartonger, står kvar här i hallen.
Är det bra eller anus?
Jag har motivering för båda svaren.

En annan av de stora frågorna för stunden:
Silvergrått hår.
Är det bra eller...?
Jag kan inte förneka det längre. Det går inte att dölja utan kemikalier. Det är inte guld som glimmar i skallen. D hävdar att jag är en sån person som passar i grått hår, medan hon själv kommer se ut som en skogshäxa om samma sak drabbar henne.
Det kan jag i och för sig hålla med om ;-)
Men jag är liksom inte redo!
Silvergrå afro.
Är det...
Nej...

Mitt i regnet glimmar solen till i bland, likt de förargliga silverstänken i mitt hår....
Mina kära som inte är så nära geografiskt gör sig påminda och värmer mitt inre.
Hon vars andra namn inte är Etna, t ex, och den ovärderliga pusselbiten som får mig att skratta så hårt att jag måste leta upp min inhalator mitt i natten... Min mobil är min respirator :-)

Och om nu mumintrollets förfader bor bakom kakelugnen så får väl lillprinsen ta en annan plats.
Var tronar man bättre än på toppen?




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar