måndag 6 februari 2012

Halvbra start

Jag råkade koppla av en stund i går, när jag blev ensam i mitt nya hem
PANG - knallförkyld - omedelbart...
Första skoldagen, jag mår som en hel tunna skit :-(
Första skoldagarna - allt viktigt som sägs - mitt huvud är fullt av snor - jag hör nästan ingenting :-(
Introduktionen i dag varade i tre timmar, det kändes som två dagar
Jag försökte snora, nysa och hosta tyst, men med tanke på att jag inte hör själv så vet jag inte om jag lyckades särskilt bra
Nu ska jag lägga mig ner
blunda och slippa se röran på mina tolv kvadrat
dra täcket långt över huvudet för att känna så lite som möjligt av draget från fönstret
alla minusgrader utanför som blåser rakt in på mig
Jag har, som många vet, inte alltid gillat skåne
och skåne verkar inte gilla mig särskilt mycket
men ett år framöver får vi försöka hålla sams
det börjar... så där... :-(

Längtar till helgen
och hoppas att jag mår bra mycket bättre än så här till dess
för min Squirrellängtan är maximal total.........

1 kommentar:

  1. Krya på dig du med! Här snorar vi också... Och vare sig bollibompa eller Löfbergs Lila verkar bota eländet... Hoppas du ska trivas med din utbildning i alla fall! =) Och gör du inte det har jag tips på ett annat bra ställe den går på. ;-)
    Kram till dig i nygamla skåuneland!
    /Bättmän

    SvaraRadera