torsdag 23 februari 2012

Välkommen till världen!

Morgonkaffe, morgonrutin
datorn slås på - aftonbladet öppnas - klockan står på 6.50
och för ovanlighetens skull vaknade jag till ordentligt -
Prins Daniel skulle hålla presskonferens klockan 7.00 från Karolinska :-)
Jag valde kungliga bröllopskoppen till mitt kaffe, lutade mig tillbaka och väntade...
....och sen kom äntligen den glada nyheten, levererad av den stolte fadern......


















Jag säger GRATTIS till de nyblivna föräldrarna
och all lycka på vägen till den lilla prinsessan
som inte har en aning om vad som väntar henne
MEN
som kommer att växa upp med föräldrar som längtat efter henne
som älskar henne över allt annat
och som kommer att göra allt för att hon ska må så bra som det någonsin går
i ett land där en stor del av befolkningen redan har en negativ inställning till henne....
Jag är i alla fall en hopplös bölfia
som naturligtvis fällde en liten tår innan jag gick till skolan
och fällde ännu fler i skolsalen
men det av en helt annan anledning
den totala motsatsen faktiskt -
berättelsen om ett förlorat barn..........

Det finns inga löften om någonting annat än här och nu
och just här och nu
gläds jag med vårt kronprinspar
och ger fullständigt fan i alla sura och bittra republikaner
(som innerst inne också är lite mjuka i hjärtat i dag - ty de är trots allt människor de också)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar