onsdag 8 februari 2012

Kämpar på i en kall värld

Hostar och hankar mig fram.....
Iskalla promenader tidiga morgnar genom det minst sagt obskyra färjeområdet piggar faktiskt upp - man vågar helt enkelt inte gå där och sova!
Härlig bekant studentångest när "alla andra" verkar fatta allt och ligga långt före redan efter tre dagar
(och då har två dagar handlat om introduktion, information och presentation
hur fasen har de lyckats med det?)
Okej, jag är inte den snabbaste människan i världen
även om jag i bland har kallats för "Blixten" (hrmmm)
I dag var det dags att testa teorifrågor vid datorn
och man blir lite lätt konfunderad
eller hur tänker ni inför följande:
"Du närmar dig ett demonstrationståg, hur agerar du?"
För mig handlar det om lite olika saker....
Först och främst - vilka är det som demonstrerar?
För eller emot vad?
Jag stannar gärna för människor som kämpar för de utsatta, de svaga, de orättvist behandlade
men det finns ju helt andra demonstrationer.....
...där jag skulle tänka mig att trampa hårt på pedalen längst till höger....
Exempelvis skulle det sabla Blå tåget lätt kunna få mig att burna loss lite:

"Jo, jag har noterat att Tant Greta på ålderdomshemmet Gullvivan inte är aktiv på arbetsmarknaden.... så..... jag tänkte att jag ger henne i arbetsuppgift att tillverka en sån häääär stor hjälm åt mitt ägghuvud så jag kan skydda mina två hjärnceller som visserligen inte arbetar alls men ge dem 75 år så........ öööh.... WOW vilka bra idéer jag har!!"











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar