tisdag 8 juni 2010

Grönt

Min bror har gröna ögon och gröna fingrar

Som barn fick vi välja varsitt litet land i trädgården, och sedan följa med mamma till Konsum och köpa frön som vi med stor spänning och vördnad grävde ner i våra respektive land. I mitt hände absolut ingenting. Inte ett spår av liv. Men.... i brorsans blommade det förstås hela sommaren! Det var ingen tillfällighet. Det var ett första bevis på vad vi kan se väldigt tydligt si så där 30 år senare.

Det gröna på mig är AVUND!

När vi skildes åt i söndags kom min käre bror med en påse grönt till mig, från sin imponerande trädgårdsodling. I brist på såväl trädgård som balkong fick jag leka Cajsa Warg och ta till taket över källartrappan, alldeles utanför köksfönstret :-)



Och även om det inte går att elda i kakelugnarna så blev det ganska mysigt i går kväll, with a little help from my friends... Tack för den fina inflyttningspresenten, fruarna Gran!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar