tisdag 25 januari 2011

Är vi på väg hem?

Tisdag. Lägenhetsvisning nr 2.
Jag vet redan när jag cyklar dit att jag verkligen inte har råd att ta den.
Jag vet redan när jag cyklar dit att jag kommer att vilja ha den.
Det är sånt där man bara vet.

Lägenheten ger ingen wow-känsla.
Huset är egentligen förbaskat trist.
Men. Den har något som jag vill ha. Den har faktiskt flera saker som jag vill ha.
Den har framför allt en balkong som gör att Charlie kan leva ett värdigt härligt kattliv på de stora grönområden som omger huset.
Den har dessutom ett härligt ljus, eftersom det är en gavellägenhet med fönster åt tre håll.
Den har något speciellt, eftersom den är en del av gamla sjukhusområdet, Sveriges största (?) hispa, och vad skulle kunna passa mig bättre?
Jag tror jag skulle känna mig som hemma :-)
Originalfönster som skulle kunna ge en känsla av fängelse... men man kan också få en känsla av lite rå industri - en inredares dröm!

Jag kan inte släppa tanken på att lillan faktiskt skulle ha ganska mycket yta i denna hyfsat öppna och stora tvåa.
Jag kan inte släppa tanken på att jag knappast kan hitta ett bättre läge för henne, så länge jag inte har råd att ge henne en egen bondgård.
Jag kan heller inte släppa tanken på hur perfekt det skulle vara att bygga ett litet bo till henne på balkongen där hon kan hålla till när jag inte är hemma.

Sovrummet är dock ett problem. Jag gillar den stora ljusa lösningen med matplats vid köket, men det har skett på bekostnad av sovrumsytan. OM jag får plats med med min stora säng där inne, kan jag då öppna garderobsdörrarna?
Spänningen är olidlig och håller mig vaken om nätterna!

Lägenheten har nåt speciellt och min magkänsla säger mig att........................
Min stjärntecken (den ständigt velande vågen) säger mig att.....................
å ena sidan.........
å andra sidan..........
Min plånbok säger att jag inte är klok nånstans.
Men mitt hjärta
som kanske inte alltid har rätt men aldrig har fel
säger.....

JA

I morgon går jag eventuellt på lägenhetsvisning nr 3.
Men jag tror mig veta redan nu att det är en dum idé.
För vad jag förstår är den lägenheten en dröm för mig
men något av en mardröm för en liten katt....
och mitt hjärta
som kanske inte alltid har rätt men aldrig har fel
säger.....

NEJ

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar