onsdag 5 januari 2011

Charlie på äventyr

I dag var det dags för Charlies första veterinärbesök och vaccination. Hon protesterade högljutt i bilen, men skötte sig exemplariskt när vi väl var framme. Eftersom hon kliat sig en del i öronen sen hon kom till oss så passade vi på att fråga om det. Men veterinären hade aldrig sett så rena öron på en katt, så det var ingen fara. Dock undrade hon vad det var som satt utanpå öronen, och jag fick förklara det här med granen och kådan :-)
Stolta och nöjda åkte vi hem med vår pigga lilla guldklimp. Hon har sprungit runt och galopperat här hemma, men vilar nu på sin nya favoritplats - under fårpläden på D:s stol.


 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
D brukar ta med Charlie ut på en upptäcksfärd varje dag. Hon är så duktig på att gå i sele... Charlie alltså ;-)
Hon fräser dock åt alla katter hon möter, så jag misstänker att hon blir gatans skräck när hon får springa ut själv till våren!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I går gick jag ner på halva dosen Cymbalta. Har inte känt någon som helst skillnad, men det är väl för tidigt än att säga nåt... Drömde lika galet som vanligt i natt, fick åka omkring med Gudryn Schyman i hennes amerikanare och följa med på diverse mässor och seminarier. Hon var ett jädrans trevligt sällskap, nästan så att jag saknar henne nu!
På jobbet börjar vi komma i gång efter helgerna, även om det är ganska segt. Där saknas också någon som är ett jädrans trevligt sällskap. Kom tillbaka B-B!!
Jag vet inte hur länge jag själv får vara kvar på AME. Snart blir det möte med FK om framtiden och så ska jag få en ny handläggare på AF. Känns lite osäkert, men får väl försöka leva efter Too-Tickis devis:
"Allt är mycket osäkert just nu och det är just det som lugnar mig".  

 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar