onsdag 7 september 2011

Bitter Bonde-kväll

Tittar på "Bonde söker fru"
och något blir ganska uppenbart
en hel del vatten har runnit under dessa broar sedan sist det begav sig
och jag kommer på mig själv med att tänka
lägg ner
det är ingen idé
livet är ingen Jane Austen-roman
Love sucks!
Och plötsligt förstår jag varför mörk choklad inte lockar mig längre
jag är redan bitter så det räcker och blir över ;-)

Jag är trött på denna Separation Road
Så snälla 2011
ta slut snart

Nå väl
Siffror sägs vara någorlunda tillförlitliga
så följande matematiska teori inger mig faktiskt ett visst hopp:
I mitt vuxna liv har vart sjätte år varit riktigt bra...
1994, 2000, 2006
Man behöver inte vara mer räknekunnig än vad jag är för att se mönstret -
2012 är det dags igen
Nästa år
ska bli ett sånt där år
igen
Positiva avgörande förändringar
Bring it on bara

Direkt efter "Bonde söker" byter jag till "Leila bakar"
Det är så konstigt
Jag har verkligen haft problem med den där människan
bytt kanal så fort hon visat sig
men för tre veckor sen såg jag ett helt avsnitt
eftersom det genomgående handlade om choklad
Jag störde mig oavbrutet på Leilas självgoda flin och iq-befriade kommentarer
ändå var jag tvungen att kolla nästa vecka
och även i kväll
Och plötsligt händer det....
inte att jag vinner på triss för jag har fan inte ens råd att köpa en lottjävel
Men plötsligt förstår jag grejen med Leila
"ni vet att mjölken kommer från kossan va?" säger hon och häller mjölk ur sin kalvkanna,
ler ett skälmskt leende rakt in i mitt vardagsrum
och jag blir alldeles generad
Där har vi det
kärlek på mitt sätt
En gång i veckan naglas jag fast av Leilas chokladbruna ögon...
...30 minuter...
and that´s all folks




2 kommentarer:

  1. Tack för din fina kommentar inne hos mig, skönt att veta att man har vänner som stöd :) Du förstår ju dessutom precis vad jag menar med att en del inte syns utanpå, tror jag. Men du, Leila är underbar! Henne skulle jag kunna gifta mig med enbart pga hennes bruna ögon och hon är ju så vacker så man blir salig, sen att hon bakar som en gud också, mums! Så lite icke så intelligenta kommentarer står vi ut med, eller hur ;) Stor kram till min underbara vän i Mumindalen :)

    SvaraRadera
  2. :-) Klart du har mitt stöd! Även om vi har olika sjukdomsbild så känner jag igen mig i det du skriver...
    Jag vet inte om du såg gårdagens avsnitt när Leila flamberade och svor :-) Helt underbart! Och avslutningen sen... "Är ni kvar?" Hahaha! Hon har ju humor! Humor tyder alltid på intelligens ;-)
    Kämpa på min vän och ge dig inte förrän du fått ordentlig hjälp.... vad har vi annars betalat skatt för?
    KRAMAR!

    SvaraRadera