tisdag 20 september 2011

I morgon är en Sofia-dag

Om Postis Per sköter sig lika gott som han brukar
så är Sofia Karlssons alldeles nya skiva här i morgon....
Eftersom det är steppvecka blir det en ovanligt durig Sofia i dag,
en av mina egna peppsånger när jag en gång i ett annat liv promenerade till ett jobb jag inte vill gå till:


Det är i alla fall en helt suverän musikhöst, när mina samtliga tre vackraste sångfåglar väljer att förse världen med var sin ny skatt....jag har självklart förhandsbokat Anna Ternheim, som kommer i november, när man som allra bäst behöver henne....

I dag cyklade jag till andra sidan stan i motvind
och för att den cykelturen skulle bli lite roligare
tog jag med mig Lill Lindfors...
Inte alls lika poetiskt som det jag förväntar mig av Sofia i morgon
men med ett mycket stort underhållningsvärde:

♪♫♪♫♪♪♫♪♫♪♫♪

"Hans ögon skulle skina
de skulle likna mina
och jättemörk röst
och hår på sitt bröst
det skulle han ha

Äta det jag äter
dyka från tio meter
han skulle va rik
fast gilla musik
sån skulle han va

Det var vad jag ville ha
men sen kom du
sen kom du
Det var vad jag ville ha 
men som kom du
sen kom du

Han skulle klä sig ärtigt
och bli min Sven-Bertil
och stor och stark
med hud utav bark
sån skulle han va

Han skulle aldrig gråta
och köra snabba båtar
och va som en karl
precis som en far
sån skulle han va

Det var vad jag ville ha
sen kom du...."

♪♫♪♪♫♪♫♪♪♫♪♫♪

Den som ännu inte förstått det: Man bara måste älska Lill Lindfors! Jag lovar - jag har hur många argument som helst, om nu inte den geniala rimlösningen  "Ärtigt - Sven-Bertil" är tillräcklig för att övervinna dig ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar