torsdag 29 september 2011

T R I S T E S S

Hösten när den är som vackrast alldeles utanför mitt fönster
och mina luftrör tillåter knappt språngmarschen mellan soffan och sängen
så här ligger jag och väntar på bättre tider
men det löser sig
Charlie får helt enkelt njuta för två där ute i solen...

Inte blev det bättre av att TV 4 blåste trogna förväntansfulla tittare på "Bonde söker fru" i går kväll...
Tydligen visades nåt jäkla idoltrams i stället
Usch
säger jag
och ägnar mig i stället åt något betydligt mer givande...


Hur är det förresten möjligt att jag har missat "Promise and the Monster" fram till typ... förra veckan?
Varför har ingen sagt något?
Fann detta helt fantastiska av en ren slump
eller finns det något sådant som slump
egentligen?
Frågar någon mig så säger jag nej,
hur svårt det än kan vara att se för stunden
-somligt förstår man ögonblickligen-
annat kan ta en livstid att komma underfund med
men
det finns en mening med allt
jag är inte säker på särskilt mycket
men detta vet jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar