söndag 18 september 2011

Andra chansen för "Bonden"

Min onsdagkväll, min Bonde söker fru-kväll alltså, blev förstörd av oro över att Charlie inte kom hem...
Nu kan jag äntligen koncentrera mig på andra viktiga saker här i livet, och i dag visas repris på veckans avsnitt, och jag tänker än en gång genomlida speed-date-programmet - den outhärdligt pinsamma men ändå högst nödvändiga delen av serien.

Johannas förhörslunta, vad ska man säga? Låt mig bara gissa hur hennes tidigare partner(s) har sett ut! Svartsjuka, destruktiva, osjälvständiga och helt klart otrogna....
Visst har jag skämtat om att ta med mig frågeformulär ut på krogen för att rensa bort det värsta skräpet, men jag skulle faktiskt aldrig göra det på riktigt! Dessutom börjar de där nödvändiga frågorna bli alldeles för många, så frågan är hur långt man skulle hinna på en kväll ;-)
Och allvarligt talat - vad förväntade sig Johanna att få för svar?
Otrogen? Jajemen, så ofta jag hinner!
Destruktiv? Uppenbarligen, eftersom jag sitter här och förnedrar mig på bästa sändningstid.
Svartsjuk? Vågar du titta längst in i garderoben... never mind the flies....

Jag vet inte jag,
hästbonden vars namn jag vägrar lägga på minnet, 
jag tror inte att vi kommer höra kyrkklockor ringa...
"Beauty is skin deap" är nog inget begrepp han har järnkoll på precis...

Skönsjungande "Är du kär i mig redan"-tanten får till och med mina naglar att rodna....

Och jag hoppas att stackars barfota-bonden Fredrik får lite styrsel över sina nerver till nästa avsnitt, 
det var liksom bara plågsamt att titta på honom..... och i presentationsprogrammet verkade han ju nästan normal?

Inte ett dugg plågsamt, utan alldeles alldeles underbart, är i alla fall att få söndagsmysa med min lilla skatt :-)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar