måndag 23 januari 2012

Bye bye Fru B och T A C K

Sista mötet med Fru B
Jag fattar inte att det har gått ett och ett halvt år sedan det första.....
En resa utan början, utan slut
så många tårar - så mycket skratt
tacksamhet över alla gränser
Det går inte att beskriva vad den här tiden har betytt för mig
under hösten och vintern har det inte bara regnat insikter över mig
de har fått fäste, de har fan i mig börjat täppa till det bottenlösa hålet
och jag har äntligen börjat fatta vad det handlar om
Vad som än händer i framtiden
kommer allt som jag har lärt mig den här tiden att följa med mig
Svårt att lära
Lätt att bära
Vi har ofta gått till mumindalen i våra samtal, Fru B och jag
I dag såg hon både Snorkfröken och Too-Ticki framför sig
och jag är nöjd med den finalen
mycket nöjd :-)
Några sista tips från coachen och sedan kram och tack och lycka till
och självklart
en tår i ögat
sedan ut i kylan
men
med den stora härliga solen ovanför mig...

Jag vägrade länge
jag trodde ärligt talat inte ett skit på att någon annan än en plastikkirurg skulle kunna hjälpa mig,
men jag är den första att erkänna att jag hade fel
TERAPI HJÄLPER
även om det kan ta tid innan det känns så
även om det känns fullkomligt hopplöst längs vägen
jag vet vad jag pratar om, även om jag nu slänger ur mig klyschor...
Om du går i ett skuggland
utan att hitta ut
Var inte rädd för att be om hjälp
Våga ta emot den om du får chansen
Var snäll mot dig själv
Lova mig!

For today I am a Snorkfröken
men också
en smula

2 kommentarer:

  1. Hej vännen! En sen hälsning (jag borde verkligen gå och lägga mig nu...) men jag vill tala om att du har en award att hämta inne hos mig :)
    kram

    SvaraRadera
  2. Ååh! Tusen Tack vännen - right back at ya! :-)
    Kramar!!

    SvaraRadera