söndag 15 januari 2012

Slit och.... släng... eller inte

Jag har lovat att inte vara sentimental den här gången
det blir faktiskt lättare för varje flyttlass
och den som hänger med vet att det blir ganska många av det slaget.
Jag plockar bort böcker jag aldrig läst och aldrig kommer att läsa
jag river gamla kärleksförklaringar i småbitar
jag offrar kungliga skvallertidningar
jag ska snart ge mig på fotoavdelningen (det svåraste att komprimera)
men det finns saker jag kommer att bära med mig till det obittra slutet
jag drar en gräns
och slänger aldrig de här:















vem behövde cykelbroms med de här på fötterna?















I dag har det fallit ett lätt puder över den lilla staden vid Vättern
Min vackra katt verkade inte misstycka















Och just det ja,
mormor,
en pläd i lämpligt spanfönster (gärna med sol) är förstås ett krav från ditt yngsta barnbarn!















Baktassarna ständigt redo
det kan ju komma förbi någon kaxig katt på gården som man måste jaga bort :-)


















....men efter en hård dag är jag nästan alldeles avslappnad :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar