måndag 2 januari 2012

Charlie har piggnat till :-)

Tillbaka i Östergötland
Jag börjar lagom till flytten söderut tänka som en infödd vasssstena-bo (tror jag)
när jag blir mer och mer fientlig till Motala... j-a håla, ärligt talat, Motala är:
FÖR LITET FÖR TVÅ "RESECENTRUM"
Faktum är att jag blir mer och mer fientligt inställd till allt som har med östergötland att göra
så det är lite skönt att klicka upp mvt.se  (Motala Vadstena Tidning)
och finna toppnyheten - stora rubriken - överst på sidan:
Så rart :-)  (men tänk om vi människor kunde förnya oss lite och göra något vettigare och mindre skrämmande för djuren vid tolvslaget än att tjuta upp hundra tusentals kronor i rök)

Jag är liksom hunden Bonnie också hemma igen
(mindre rart faktiskt)
efter en helg som gick alldeles för fort förbi
som vanligt när man är där man allra helst vill vara...

...mot min vilja hoppade jag på tåget mot östergötland i morse
för nu börjar det bli lite bråttom att plocka ner och städa ur Hispan
så även om jag från och med i dag är anmäld på arbetsförmedlingen
är jag knappast särskilt arbetslös veckorna fram till flytt och skolstart...

Charlie har också försett sig med jobb
hon hjälper mig att plundra julgranen
och packa i hop julgransmattan:
(lyssna gärna på hur hårt hon smäller svansen i golvet mitt i filmklippet)



Detta pysslar hon med när hon inte är ute i flera timmar och springer i gyttjan 
och som omväxling ser till att D får leva med orosklumpen i magen
medan jag får lite semester :-)
Hur som helst - Charlie är på banan igen
back in business
och det blir min första huvudrubrik 2012 :-)












3 kommentarer:

  1. SÅ himla bra att Charlie är frisk igen och att hon kan hjälpa dig med julgransplundringen !

    SvaraRadera
  2. Älskade lilla Charlie.Bästa nyheterna på länge! VG

    SvaraRadera
  3. Sicken liten goding som hjälper till med granen :) Lycka till nu med flytt och allt!
    kram

    SvaraRadera