söndag 22 januari 2012

Tungt lass - lättat hjärta

Nu faller så stora stenar från mitt hjärta att jag får akta tårna
Charlie får bo hos sin älskade D trots allt
Att ta all trygghet från lillan på en gång känns grymt
- hennes hem, hennes revir, hennes familj -
det har känts så fel
och D håller med
där det har gnagt i mitt hjärta känns det i stället lugnt och varmt
Nu kan jag gå vidare utan oro...

Min lilla katt är stor och kaxig bland andra katter
men väldigt orolig, känslig och rädd när det kommer till människor
Alla som känner min pappa vet att han är den snällaste människan i världen
men Charlie förstår inte det, 
och i helgen när mina föräldrar var här vågade Charlie inte komma in...
Jag fick gå ut och hämta henne och när hon väl var inne gick hon och gömde sig :-(
Visst hade hon vant sig med tiden,
men den Charlie är allra lyckligast med 
och alltid har varit lyckligast med
är D
och jag är lyckligast 
om jag vet att Charlie är med henne :-)

Världens snällaste föräldrar - mina - har alltså varit här i helgen
och nu är mer än hälften av allt jag äger på plats hemma hos dem
i väntan på att jag ska hitta ett eget hem igen
I veckan som väntar blir det att packa det sista
skura och feja
och sedan avnjuta en sista helg på Hispan 
tillsammans med världens finaste Squirrel....

Efter en intensviv helg var det skönt att lämna allt en stund
gå ut i ett mörkt Vadstena där man nästan inte ser någonting alls
för jag har sett precis så mycket som jag orkar se just nu...





...och Charlie har, efter noggrann genomsökning av lägenheten,
vågat sig tillbaka till sin fåtölj...





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar