torsdag 19 januari 2012

Living in a box, ungefär.

Försöker vinna ett krig
David mot Goliat
Pia mot csn
Kung David
Prins Pia
Odds?

Flyttfixet går i alla fall framåt
allt annat vore ologiskt
Charlie har också fullt upp
Hon noterar varje förändring i lägenheten,
vilket just nu blir ett heltidsjobb...
Varje kartong, varje kasse, allt måste inspekteras och gosas in ordentligt och lukta Charlie
och så verkar hon fundera lite över vilken låda hon ska packa ner sig själv i:




























I flytt ingår också en massa avsked
vem tycker om avsked?
Jag har börjat avverka dem....
På måndag träffar jag Fru B för sista gången
Ett och ett halvt år
måndagar i den blå fåtöljen
de stora blå ögonen
näsdukarna som langats över bordet med van hand
Ingen blir någonsin färdig
men jag vet att jag klarar mig nu
jag tar med mig något jag inte hade när jag kom hit
och jag tänker inte tappa bort det...

Osentimental........ ja......... jag sorterar och slänger
ändå är det alldeles för mycket kvar
I bland önskar jag att jag hade helt andra intressen
som kunde rymmas i kanske två kassar
i stället för sjuhundratvå..........
men ett hem utan böcker
är som en människa utan själ
har jag hört
eller rättare sagt:
det har jag läst.

2 kommentarer:

  1. Det blir ett avsked för mig med.. Precis mötts och nu far du vidare! Jag hoppas att allt blir precis just som du vill! Och att vi kan ses igen..utan AME...

    SvaraRadera
  2. Jag hoppas att du inte dammar bort där i textilhörnan utan att det löser sig på något sätt för dig också!! Vi ses igen, till exempel så måste du uppleva julmarknaden på Liseberg ;-) Kram!

    SvaraRadera