tisdag 3 april 2012

Charlie och Prinsen presterar

Som sagt...
grundskolåren
och för all del även gymnasietiden
fick mig mest att känna mig som
fel person
på helt fel plats
och jag tvivlar ständigt på min förmåga...
desto skönare då för mitt självförtroende
när jag får alla rätt på prov nr 2 i skolan :-)

Helgen som passerade
gick i vanlig ordning alldeles för snabbt
men det var en riktigt bra helg
med nya och gamla
gammalt och nytt
bubbeldryck
och
bubbelblod
vårkänslor
(sedan september)
Jag må vara pank
men jag känner mig förmögen :-)

Jag och en vän jag inte träffat på fem år
möttes för uppdatering med god dricka till
och när jag redan innan midnatt började känna mig lite trött
såg jag ett gäng i samma lokal
som var "vi" för femton år sen......
Jag har ingen åldersångest egentligen
men............. det ligger väl något i Rebekkas teasertitel:


Två prov avklarade
resultat så här långt: ett litet halvt fel
CSN får alltså se upp
och när de gör sin första utbetalning om några månader
ska jag unna mig just Rebekka Karijords nya cd
som släpps ungefär i samband med att jag förhoppningsvis kommer att ha råd att börja lyxleva lite igen....

I dag har jag betalat lite underhåll till Charlie som var och vaccinerades i går
hon skötte sig så utmärkt som bara Charlie gör
fräste och till och med bet efter veterinären
som sa "Ja jag är ju van vid att katter kan vara lite spända och envisa, men inte som hon!"
Tre gånger fick han sticka med sprutan innan han lyckades tömma den...
Det är rätt Charlie - man ska inte låta människor göra en illa hur som helst!
Här om dagen kom lillan hem till mappa D med magen full av kåda
så nu har hon fått sitt livs första bad
och de en gång så kritvita tassarna lyser nu faktiskt vita igen :-)








Mappas stolthet ♥







Lång helg väntar
låt den inte gå alldeles för fort
och framför allt - låt inte förkylningen som hotar att bryta ut förstöra allt för mycket av den....... please!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar