tisdag 17 maj 2011

Vindvänderi

Astrologi

Vågbarnens föräldrar har de charmigaste barnen i hela zodiaken, andra föräldrar avundas dem. Men bortsett från detta så har vi vågar vissa problem, som t ex det här med vår oförmåga att fatta beslut.
Men de senaste dagarna har jag bestämt mig för att bestämma mig, och det är ju hur skönt som helst!
♪♫♪ It´s easy when you know how ♪♫♪
Dessutom är det roligt. Eftersom helgen är alldeles blank i min kalender så har jag bestämt mig för att tillbringa den tillsammans med Kate Winslet och rött vin.
Varför har jag inte provat det här tidigare?

Terapi

Jag beskrev mina tidigare relationer i korta drag. Min terapeut säger efter nr 3 att hon ser en röd tråd.
Då har hon ännu inte hört om nr 4.
Nr 4 försatte mig i mitt livs mest absurda situation. Jag har inte träffat någon som kan säga att hon har varit med om samma sak, eller ens något liknande. Det finns ingen spegel, ingen att identifiera sig med.
"Joo"... säger terapeuten efter en stunds betänketid..... "Kollar du på Greys Anatomy?"
Det gör jag inte, dels för att jag inte har någon TV och dels för att jag är hobbyhypokondriker och därför, vis av erfarenhet, inte bör titta på sjukhusserier.
Men tydligen hade någon av karaktärerna råkat ut för något líknande, hävdade hon, och började berätta. Efter en lång målande beskrivning av dramat i fråga så kunde jag ändå inte riktigt känna igen mig....
Nej, det skulle sannerligen glädja nr 4 något oerhört om hon fick veta att hon faktiskt, i det här fallet, är alldeles unik och fullkomligt udda.
Jag kan äntligen skratta åt alltihop.

Headhunteri

Ett missat samtal på mobilen i dag. Jag kollar upp numret. Det tillhör en modellfirma.
Ja men jag menar det, det börjar lossna nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar