onsdag 25 maj 2011

Tack å Hej ... å Prosit

Mina dagar är räknade.
På tisdag säger jag hejdå till ame och min dagliga sociala dos.
Trist.
Vet inte vad som händer nu.
Invänta möten, träffa nya handläggare, hoppas på det bästa.
I slutrapporten från min nuvarande arbetsförmedlare kommer det att stå att jag är skör och att man inte får vara dum mot mig, typ.
Jag kanske borde ha en sån där tvättinstruktionslapp fastsydd i nacken med samma information.
Lägger detta till tatueringsidélistan.
(jo jag har en sån)
*sorry mamma*

De senaste dagarnas sitta och stirra-beteende är kanske inget att lägga in som en rutin,
men jag har upptäckt saker jag inte sett förrut.
Som t ex att min katt är dubbelgångare, dvs hon går både passgång och "vanlig" gång. Mest passgång, vilket tydligen inte är helt normalt? Men.... å andra sidan..... vad trodde jag?
En annan sak jag lagt märke till sen vi flyttade in här är att hon inte riktigt verkar tåla att jag nyser.
(nej, jag är inte allergisk, icke, nonono)
Kanske är det betongekot som stör henne,
för varje gång jag nyser så skäller hon på mig, t om när hon sover... hon tjattrar och smackar irriterat, det låter ungefär som när hon ser en smaskig pippikråka utanför fönstret.
Vad kan jag göra?
*sorry Charlie*

En annan sak:
När löven slog ut såg jag att det stora trädet utanför mitt köksfönster är en lönn.
Det är bara ett av skälen till att jag längtar efter hösten....
*sorry summerlööövers*

I morgon kommer en av mina allra närmaste och bästa hit, ena hälften av fruarna Gran, den äldre men kortare :-) 
Varmt välkommen fina vännen, jag ser verkligen fram emot att få vandra andra tankegångar en stund.

Sen vet inte jag varför, men jag kan inte kommentera min egen blogg längre....
Så Madde - jag hoppas du ser det här! Tusen tack för dina ord, jag är glad att vi har hittat varann här i IT-land, efter alla dessa år. Hoppas på att kunna träffas nån gång framöver när jag är i dina krokar, eller om du kommer hitåt. Du är också en kämpe, och som jag sagt förr, så underbart befriad från skönmåleri ;-) Stor kram till dig! Och snälla snälla du, sluta aldrig blogga!! :-)

2 kommentarer:

  1. Hälsa fru Gran från mig. Saknar dig min vän du som gör oss så varm och lycklig

    SvaraRadera
  2. Finaste M, du och din obeskrivligt söta familj berikar mitt liv och ger mig så mycket kärlek att jag blir alldeles tafatt och generad. Men ni tycker om mig ändå :-) Saknar er men jobbar på mitt återtåg.

    SvaraRadera