måndag 10 oktober 2011

Klippt, icke skuren

Alltså, jag har ju flyttat runt en del och bott på alla möjliga och omöjliga platser...
Således har jag även varit hos oräkneliga frisörer runt om i landet...
Nu kan jag meddela att Sveriges absolut bästa och trevligaste frisör finns i Motala
vilket är bra
för mig
just nu
men det kommer att bli lite svårare när jag en dag flyttar härifrån
Kanske kommer jag att åka hit i bland ändå,
och då får jag passa på
för hon fattar mig
bättre än någon annan inom yrkeskåren
och hon genomskådade mig snabbare än terapeuten ;-)
Sist jag klippte mig, i samma stad, i samma byggnad, men av en helt annan frisör, då "min" hade semester,
då klev jag ut som Marge Simpson på gatan, då den frisören gjorde det som alla andra, utom Den Bästa, har gjort genom alla tider - fluffat upp mitt hår som nån jävla sockervadd.....
Detta berättade jag för Den Bästa och hon tyckte det var jättekul, men förstod inte hur man kunde få för sig att jag var en fluff-tjej.
Just det
och
Tack
är ordet

Någonting helt annat:
Min lilla mamma har hittat till YouTube
och i går radades olika favoriter upp på hennes facebooksida, tillägnade olika personer inklusive henne själv.
Jag måste dela dagens klipp från Moderkakan,
tillägnad Fru Gran den äldre:


Och jag kan inte begära att någon ska förstå
särskilt inte om man aldrig träffat min mor
eller Fru Gran
men det här är på något sätt en mycket talande beskrivning av dem bägge två :-)

Veckan har äntligen börjat
måndagen går mot sitt slut
det var härligt att orka gå och jobba igen
och en omtumlande och mycket tankeväckande timme hos Fru B
och bitarna trillar en efter en på plats
på rätt plats
dessutom

2 kommentarer:

  1. Jag kan trösta dig med att om du flyttar hem till Göteborg så finns världens bästa frisersalong här i form av Cybtekk Hair Studio.

    No fluffing guaranteed!!!

    //u

    SvaraRadera
  2. Gullefjun! Det är så skönt att ha vänner som förstår... Men du skriver "om" jag flyttar hem, och det skulle förstås stå "när" :-)
    Kram!

    SvaraRadera