måndag 31 oktober 2011

Trött över mina öron

Plattången är hemma
Charlie likaså
ändå känns det just nu....tomt....

Måndag morgon på jobbet:
min handledare blåser upp alkolåset till bilen,
jag kör,
ser det bra ut?

Bussresan mellan Göteborg och Mjölby i går präglades av barnskrik
så det där med att försöka sova var bara att glömma
(och resultatet av det har säkert inte undgått någon i dag)
I stället läste jag ut den här
som jag även passar på att rekommendera:















"Ögonblick som förändrar livet"
titeln på Annika Östbergs berättelse om sitt liv så här långt
en titel som säger så mycket...
Val som kan synas tämligen betydelselösa i dag
visar sig vara av gyllene vikt i morgon
eller nästa vecka
kanske nästa år...
Jag är just nu väldigt tacksam,
inte bara för mina egna
utan även för andras mycket avgörande val
♪♫ allt som skett har lett mig hit ♪♫

Måndag betyder som vanligt en session med Fru B
som i dag läste upp målet vi satte för ett år sen
och vi pratade om hur det faktiskt ser ut i dag
Jag tar inga sjumilakliv
men det går framåt :-)
Även jag förtjänar en plats på jorden
(och inte nödvändigtvis i solen...)

När jag kommer hem läser jag husgudinnans blogg "Finistere"

"FÖRDELEN MED ATT VARA DUM.
Dumma människor överskattar sin förmåga
Enligt vetenskapliga test för logiskt tänkande, grammatik och förmåga att förstå skämt överskattade de som klarat testet sämst sin förmåga på alla områden.
Den enda grupp med realistisk uppfattning om sin egen förmåga var de som drabbats av klinisk depression."

Av slutklämmen att döma är det inte helt lätt att tampas med till exempel prestationsångest,
men jag jobbar på det,
och med tanke på inledningen 
är jag nog inte helt dum i alla fall :-)







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar