måndag 14 november 2011

Goda råd från Piaf

Riksväg 50 Motala - Vadstena
Anna-Lena Brundin tolkar Piaf för mig
(Stackars Jean)

"...så tänk på att karriär
också är att vara kär
och våga leva nu och här
och glöm inte bort
det är bättre med en kvinna 
runt din hals
för med en snara
är man ingen ingen alls
är man ingen alls..."

Just det.
Och så sista raden:

"Jag kan bara råda dig: 
Älska fler än bara dig själv
Hej!"

Jag är mycket tacksam
för även om Brundin kan klinga lite skånskt
så är det trots allt något enklare att förstå
än det för mig helt obegripliga franska språket (tyvärr, ska tilläggas)



Brundin har förresten berättat att många tror att de förstår franska
när de är berusade och hör någon prata skånska
Det var en parentes
som jag bjuder på så här i början av en helt ny vecka
då raggsockor ger en viss värme
men inte tillräckligt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar