lördag 5 november 2011

Lördagslajbans

Sovmorgon... med undantag för halv fem-väckningen förstås....
En disig, vindstilla novembermorgon - jag nämner vindstilla för det är är ganska ovanligt här...
Jag har äntligen en helt ledig dag för mig själv och börjar den med långfrukost och Miami Ink....
....och drömmer om asgrymma tatueringar.... (sorry mamma)

I går kväll pratade jag en stund med min älskade vän "Pinnen", den yngre av Granfruarna, som jag träffar så sällan och saknar så mycket att jag inte ens orkar tänka på det.
Den här situationen måste förändras
och kommer att förändras
det vet jag
frågan är bara när
Vättern är en förbannat stor sjö....
Och kanske måste du skynda dig hit om du ska hinna se Hispan innan jag skrivs ut?

Ooo... Gilmore Girls nu.... det blir en kopp kaffe till :-)

Sen ska jag ta tag i det som jag inte orkat ta tag i tidigare i veckan (eller ja... sedan jag flyttade in egentligen)
Mitt "lilla" rum, som jag vägrar sova i, som blivit Charlies rum, är nu - ett halvår efter inflyttningen - lika rörigt som då... och jag har insett att det faktiskt inte behöver vara så.
Jag har makten att förändra och förbättra!
Så i stället för att vänta på att ett antal vita fina bokhyllor magiskt ska uppenbara sig och stå där på plats en morgon tar jag ner alla travar med böcker i källaren i stället.
Vem vet, om jag gör något åt det som faktiskt stör mig så kanske jag också vill vistas där inne?

Slut på mysiga TV-program
slut på kaffe
laddar lite Depeche och tar tag i dagen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar