tisdag 8 november 2011

Julstämning på jobbet

I dag på jobbet plockade vi fram julsaker till vår lilla loppis.
Visst ser det festligt ut?



















Tvärs över gatan från där jag jobbar ligger Charlies hus, ödehispan som hon en gång intog utan att säga till om det först...















Hon har kämpat till sig ett ganska stort revir och äger nu den här byggnaden med omnejd. I dag såg jag henne från jobbet när jag tittade ut genom fönstret, hon smög där utanför sin egen hispa...  Det är inte ofta man får syn på henne så där, men jag blev mycket glad och lättad, för hon kom inte hem till frukost i morse (utgång skedde kl 4 efter en halvtimmes maktkamp som alltså förlorades av Prinsen).

Texten i Charlies glaskula säger allt:


Tisdagar är ganska onödiga dagar.
Det har visats i olika undersökningar att just tisdagar är de dagar vi har som allra tråkigast, vi handlar som minst, vi är oinspirerade, vi är trötta efter helgen och det är fortfarande långt till nästa helg....
Men jag gör vad jag kan för att höja humöret denna grå novembertisdag
beger mig till Bjurö klubb en stund
för vem kan låta bli att le åt en Laleh på lekhumör?




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar