söndag 20 november 2011

Vilse i väderstrecken


Mys!!!

Alltså, en dag med shopping i ett julpyntat Kosta.... Hur kan man inte gilla det??? Moderkakan och jag har inget svar på det, vi hänvisar till pappa Salander och Arvet :-)
Årets julmuminmugg är äntligen bärgad... jag tror jag inviger den till första advent... eller ja, någon får inviga den då i alla fall ;-)


I fredags rullade min gamla Helga hela vägen till sitt vinteridé hos mina föräldrar. Nu är jag förpassad till kollektivtrafik några månader framöver....... och detta skriver jag med en suck som inte direkt är av lättnad....
Nå ja... allting går.... utom bussar... i tid...... som passar mig.....

En spännande, intensiv och avgörande vecka väntar.....
Jag ska till en av mina gamla hemstäder, Helsingborg, och göra ett allvarligt försök att bli antagen till en utbildning där....
Sedan faller det sig så himla illa att Swebus kör via Göteborg på hemvägen, där man har femton minuter på sig att byta buss, och hejsan hoppsan, det kan ju hända även den bästa att man glömmer bort att åka vidare..... en bensträckare som går lite väl långt... kanske att man för en kort liten stund glömmer bort att man inte bor i Göteborg egentligen...och helt plötsligt har man hoppat på en helt annan buss i stället....herregud, jag har bott överallt och i bland virrar jag till det lite! 
Jag kommer att reda ut begreppen när jag bara har fått sova lite
och då tar jag mig till Hispan igen
lagom till advent och julmarknad på slottet
"advent" som betyder "ankomst"
och inte "väntan"
men i det här fallet stämmer båda orden väldigt bra...

Den som vill får gärna hålla en tumme, en tå eller en tass för att allt går vägen :-)







1 kommentar:

  1. Här hålls tassar, tår, klövar och hönsfötter allt vad de kan Fruarna Gran

    SvaraRadera