torsdag 29 december 2011

Gott Nytt År!

Veckan på AME kan liknas vid något som Agatha Christie kunde ha skrivit...
Tisdag var vi fyra deltagare
Onsdag var vi tre
Torsdag var vi två
och i morgon Fredag
är det bara jag kvar
min allra sista dag
på den plats som varit som ett andra hem under min tid här i Vadstena
en plats jag har behövt
en plats jag nu är färdig med
- tveklöst -

Året är snart slut
och aldrig någonsin hade jag kunnat föreställa mig att 2011 skulle se ut så här
men efter en fet smällkaramell i januari
som innebar separation
började min nya resa
präglad av reparation
lappning lagning
och jag tycker att jag klarade det ganska bra
ensam
men ändå inte
aldrig
och på franskt vis
ångrar jag ingenting
kan aldrig ångra någonting
för som Lisa sjunger
-allt som skett har lett mig hit -


Jag vågar inte sia om 2012
inte efter förra årets totala spådomsflopp!
Men visst får man hoppas
och visst får man önska
för...
även om 2011 blev svårare än jag hade tänkt mig...
...när hösten äntligen kom
...årets vackraste tid
vände allt ännu en gång
och jag som hade bestämt mig för att ABSOLUT INTE!!!
drabbades lik förbaskat ;-)
och nu får jag fira in 2012
tillsammans med någon
som får mig att både hoppas
och önska
och le :-)

Så...
GOTT NYTT ÅR 
önskar jag till alla som hittat hit
och hoppas att ni följer med
till de oskrivna blad som bara väntar
där allt - verkligen allt - kan hända!

Eder tillgivne
Prins Pia

3 kommentarer:

  1. GOTT NYTT ÅR MIN VÄN
    Vad du än gör under 2012 så tror jag på dig.
    Kram Absoluta Morsan

    SvaraRadera
  2. Stort bamsetack för allt stöd under året, alla skratt och kramar och samtal genom vått o torrt! Jag har verkligen inte varit ensam :-)
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  3. Nu säger vi snart välkommen till 2012 .... har en känsla av att det blir ett händelserikt år för dig !!!!

    SvaraRadera